Wibrogimnastyka Aleksandra Mikulina

Wibrogimnastyka

Aleksander Mikulin był konstruktorem silników odrzutowych. W wieku 50 lat stan jego zdrowia nagle się poważnie pogorszył, zachorował na niewydolność układu krążenia, lekarze dawali mu 2- 3 lata życia i wskazówki, aby unikał ruchu.

„Trzydzieści lat temu czułem się znacznie gorzej i starzej niż dzisiaj. Do pięćdziesiątego roku życia, jak większość ludzi, nie troszczyłem się zbytnio o swoje zdrowie ani nie przywiązywałem większej wagi do spraw kultury fizycznej. Jednakże Kiedy ciężko zachorowałem i wylądowałem w szpitalu, przyszła potrzeba i czas na poznanie złożonej struktury ludzkiego organizmu z punktu widzenia inżyniera„- napisał w swojej książce pod tytułem „Aktywna długowieczność”.

Niemożność wdrożenia intensywnej gimnastyki przyczyniła się do opracowania ćwiczenia, które nie obciąża serca, dotlenia, oczyszcza oraz usuwa produkty przemiany materii zalegające w układzie krwionośnym.

Mikulin wskazał w swojej książce, że osoby cierpiące na niewydolność układu krwionośnego, mogą poprawić swoją witalność i zdrowie. Uderzanie piętami intensyfikuje przepływ krwi w naczyniach, redukuje nadmiar toksyn i skrzepów krwi oraz zmniejsza obrzęki nóg spowodowane zaleganiem płynów w tkankach.

Opisał proste ćwiczenia które mogą wykonywać osoby z różnymi przeciwwskazaniami zdrowotnymi i przeżył ponad 90 lat, będąc do końca swoich dni aktywny i twórczy.

Stań na palcach, a pięty unieś w górę 1 cm nad podłogą („Nie należy unosić pięt wyżej niż na 1 cm nad podłogą. Ćwiczenie przez to nie stanie się efektywniejsze, a tylko wywoła niepotrzebne zmęczenie stóp.”)

Następnie mocno je opuść, tak, aby odczuć w całym ciele wstrząs.

Jedno ćwiczenie powinno trwać sekundę. („ Zbyt częste wstrząsy są również niekorzystne – uderzenie hydrodynamiczne będzie za słabe.”)

Powtórz je 30 razy i zrób 10 sekund przerwy.

I znów 30 powtórzeń.

Praktykowanie metody Mikulina poleca się szczególnie tym, którzy na co dzień wykonują pracę siedzącą albo stojącą. Ćwiczenia są pomocą w prewencji i leczeniu chorób narządów wewnętrznych czy zakrzepicy żył głębokich. Przy poważnych schorzeniach, stanach przedzawałowych zalecane jest 3 a nawet 5 serii w ciągu dnia o różnych porach ale z dłuższą przerwą trwającą  5-10 minut.

Wibrogimnastyka także doskonale sprawdzi się podczas długich, pieszych wycieczek, czy wchodzeniu pod górę. Podczas postoju i minutowego ćwiczenia wg. powyższych zaleceń ustępuje zmęczenie spowodowane marszem. Przy podchodzeniu pod górę ćwiczenie należy wykonywać co 150-200 metrów.

Wibrogimnastyka podnosi ogólną sprawność i kondycję fizyczną w szczególności:

Wzmacnia i uelastycznia zastawki żylne

Poprawia krążenie krwi i pracę serca

Dotlenia organizm

Normalizuje ciśnienie krwi

Usuwa szkodliwe toksyny, złogi

Eliminuje zmęczenie

Zapobiega żylakom

Chroni przed tworzeniem niebezpiecznych zakrzepów

Podnosi ogólną sprawność i kondycję

Poprawia funkcje mózgu, niweluje objawy ociężałości umysłowej

Zmniejsza lub niweluje obrzęki nóg spowodowane gromadzeniem się płynów w tkankach

Artykuł powstał na podstawie książki: „Aktywna długowieczność” A. Mikulin oraz dobrewiadomosci.net.pl, sekrety-zdrowia.org

Sebastian Zboiński