Pierwszy Cykl 21 dni medytacji dynamicznych według OSHO w NoStress.

Pierwszy cykl 21 dni medytacji dynamicznych według Osho odbył się 3-23 czerwca 2019 r. Bardzo dziękujemy uczestnikom za udział. Miło było z Wami doświadczać głębi spotkań ze sobą, ekspresji katharsis, przełamywania wewnętrznych ograniczeń.

Kolejny cykl planujemy we wrześniu lub październiku 2019 r.

Medytacja Dynamiczna według OSHO pomaga głębiej skontaktować się ze swoim ciałem oraz uruchomić ożywiający przepływ energii w całym ciele.
Składa się z pięciu faz:
• PIERWSZA: Szybkie, dynamiczne wydechy przez nos, które pomagają dotlenić ciało i poruszyć zablokowaną energię.
• DRUGA: Katharsis – czyli oczyszczenie, odreagowanie zablokowanego napięcia, stłumionych emocji, uwolnienie tego co trzymam, czego nie chcę czuć lub nie mam przestrzeni w życiu codziennym np. na złość, gniew, agresję, smutek, lęk, radość, śmiech itp.
• TRZECIA: Podskoki z dźwiękiem HOO mając proste ręce w górze – ten etap pomaga się uziemić.
• CZWARTA: „STOP” – czyli zatrzymanie, polegające na czystej obserwacji w bezruchu i ciszy.
• PIĄTA: Celebracja życia w ruchu, w tańcu, dowolna ekspresja.

Cykl wszystkich faz wykonywany po kolei pozwala w prosty sposób poczuć się głębiej, wzmocnić mięsień obecności, być bardziej świadomym siebie, oderwać od natłoku myśli, zmęczyć pozytywnie ciało i bardziej zakorzenić w nim, zamieszkać w sobie, w czuciu, pomaga także przez to w większej ekspresji siebie. Cykl 21 dni powoduje, że ten stan utrzymuje się w nas, gdy każdego dnia na kryzys, stres, czy inne problemy odpowiedzią jest medytacja i pozytywne wibracje. Taki stan naturalnie „wgrywa się” w nasze ciało, zaczynamy żyć z innego miejsca, inaczej postrzegać rzeczywistość, która nas otacza. Zapraszamy do wspólnego wzmacniania stanu obecności oraz odreagowania napięć, uwolnienia energii poprzez swobodną ekspresję.

KORZYŚCI MEDYTACJI – kilka faktów z badań przeprowadzonych na świecie:
– Medytacja zwiększa aktywność lewej półkuli mózgu odpowiedzialnej za pozytywne emocje i doświadczenia emocjonalne, co przekłada się na wyższy poziom satysfakcji z życia, polepszenie samopoczucia i zmniejszenie napięcia (badanie przeprowadzone przez znanego amerykańskiego naukowca Richarda Davidsona)
– Medytacja zwiększa odporność organizmu. Grupę osób poddanych treningowi medytacyjnemu uczestniczących w programie badawczym zaszczepiono na grypę. Szczepionkę podano również osobom niemedytującym. Okazało się, że najwyższe stężenie przeciwciał miały osoby medytujące (badanie przeprowadzone przez Richarda Davidsona).
– Medytacja sprawia, że mózg – tak jak mięśnie – staje się większy. Medytacja wpływa na wzrost tkanek kory mózgowej w częściach odpowiedzialnych za odbiór i analizę informacji z narządów zmysłów oraz podtrzymanie świadomości, skupienia, koncentracji i uwagi (badania przeprowadzone przez grupę amerykańskich badaczy m.in. z Yale i Harvard University, USA).
– Struktura mózgu zmienia się już po ośmiu tygodniach codziennej, 30-minutowej medytacji. Największe zmiany zachodzą w hipokampie, czyli w tej części mózgu, która odpowiada za zdolność uczenia się, samoświadomość, uczucia i introspekcję (Massachusetts General Hospital, Boston, USA).
– Medytacja chroni przed zmianami starczymi w mózgu, a także przed demencją (Emory University, Atlanta, USA).
– Osoby, które medytują, lepiej zapamiętują i są w stanie przetworzyć większe ilości informacji (Harvard University, USA).
– Medytacja uważności łagodzi stres, redukuje objawy depresji oraz lęku (Lippincott Williams & Wilkins).
źródło: https://www.hellozdrowie.pl/artykul-medytacja-jest-dla-ludzi/